Màrqueting Digital Internacional
UNA NOVA FERRAMENTA EN MANS DE LES EMPRESES VALENCIANES
Open-Ideas, The Social Commerce Company
Publicado el martes, 20 de septiembre de 2016 a las 22:06
Segons l'últim informe de Comerç Exterior publicat en agost pel Ministeri de Economia, les exportacions valencianes han crescut un 9 % en el primer semestre de l’any 2016, tres vegades més que la mitjana nacional, la qual se situa en el 2,3 %.
Estes xifres representen un total de 15.345 milions d’euros en les exportacions realitzades per les empreses de la Comunitat Valenciana. Si ens cenyim a cada província: 2.642 milions d’euros corresponen a la província d’Alacant, 3.404 milions d’euros, a la de Castelló, i 9.299 milions d’euros, a la de València.
El saldo comercial de la Comunitat Valenciana es troba en la segona posició de superàvit, amb un 12 % del conjunt de les exportacions nacionals, superat només pel País Basc.
Quant a les indústries que més exporten a la Comunitat, en primer lloc se situa el sector de l'automòbil, amb un volum d'exportació de 4.316,4 milions d'euros, seguit del sector d'alimentació, begudes i tabacs, amb 2.929 milions d'euros, i per últim les semimanufactures no químiques, amb un valor de 2.127 milions d'euros.
Degut a l’espenta que estan realitzant les empreses valencianes al total de la balança comercial espanyola, moltes empreses de la Comunitat Valenciana han començat la seua singladura en el món en línia com a suport al seu procés d'expansió internacional.
És un fet que la balança comercial, en relació amb el comerç electrònic, representa un dèficit per a moltes empreses espanyoles. Això suposa un detriment per a les empreses del nostre país, ja que molts dels consumidors i moltes empreses espanyoles es decanten per empreses estrangeres a l’hora de realitzar moltes de les seues compres i transaccions empresarials.
Per este motiu, atrevir-se a exportar en línia és una tasca íntimament relacionada i molt important per a totes aquelles empreses que desitgen augmentar la seua productivitat i competitivitat i els seus ingressos.
Ja no val només acudir a fires durant uns dies, sinó que cal estar present i accessible els 365 dies de l’any perquè els nostres usuaris ens troben de forma ràpida i puguem proporcionar-los una comunicació constant de la informació dels productes i servicis de l'empresa.
En conclusió, existeix en estos moments una gran oportunitat de creixement per a totes les empreses espanyoles que vulguen apostar per mitjans en línia, no només per la disminució dels costos que suposa, sinó també per la molt valuosa informació que ens proporcionen les ferramentes d'escolta activa en línea per tal de conéixer millor els nostres consumidors en els mercats internacionals i donar, en definitiva, millor qualitat i servici.
L’economia valenciana ha estat des de sempre lligada al sector exterior, productes agrícoles, el calcer i manufactures. València sempre ha sigut una punta de llança en l’economia espanyola per a la seua acció exterior, i ara, amb el boom d’Internet, són les empreses valencianes les que estan fent ús d’ell amb major entusiasme per tal d’obrir-se pas en nous mercats.
Hui dia l’empresa pot accedir als consumidors a altres països sense necessitat d'intermediaris, utilitzant tècniques de Marketing Digital Internacional, venent de forma directa, amb tècniques de captació com ara SEO o adwords, o bé utilitzant marketplaces digitals, com per exemple Amazon, o solostocks, els quals permeten els clients accedir-hi de forma indirecta.
Un univers de possibilitats s’obri per a les empreses que siguen capaces d'aprofitar-los. L’exportació ja és digital.
Autor: Leonard Pera, director general Open-Ideas
innovación emprendedores empresas pyme internacionalización creación google exportación MARKETING ONLINE marketing digital posicionamiento seo
20/09/2016 22:06 | estela1