INICIATIVA D´ACCIÓ CONTRA LA FAM
Castelló s´uneix al projecte d´emprenedoria per combatre l´estigma de "Generació nini"
Acción contra el hambre Comunitat Valenciana
Publicado el jueves, 14 de noviembre de 2019 a las 11:40
CASTELLÓ. Acció contra la Fam té obert el termini d'inscripció per participar a Castelló en un projecte gratuït anomenat Itinerari d'Emprenedoria Juvenil amb el qual va a ajudar a 130 joves d'entre 16 i 30 anys que no estudien ni tinguen treball a emprendre el seu propi negoci o autoocupar-se.
Per participar en el projecte és necessari tindre una idea de negoci i estar inscrit en Garantia Juvenil (o complir els requisits per inscriure), sistema a què estan acollits 15.781 joves a Castelló segons dades de setembre del Ministeri de Treball.
Els Itineraris d'Emprenedoria Juvenil plantegen l'emprenedoria o l'autoocupació com a mitjà per al desenvolupament professional i personal. A través de tallers, jocs, participació en esdeveniments i assessoraments individualitzats s'acompanya als joves en la posada en marxa dels seus projectes, podent accedir a microcrèdits si necessitessin finançament.
A més, se'ls ensenyen les competències necessàries per ser una persona emprenedora (resistència a l'estrès, capacitat de lideratge, resolució de problemes, entre d'altres), millorar el seu autoconeixement i desenvolupament personal a través del prototipat d'idees i de la participació en concursos. També aprenen sobre màrqueting, fidelització de clients o el pla de negoci, entre d'altres.
Combatre la desocupació juvenil crònica
"El terme 'nini' s'ha associat erròniament a la imatge d'un jove que lliurement ha decidit no estudiar ni treballar. No obstant això, els joves que en aquest moment estan en atur i fora de el sistema educatiu està molt lluny de ser 'ninis'. Molt al contrari, són inconformistes, inquiets, intel·ligents... Per això, hem donat la volta a terme per cridar-los Generació IN ", explica Laura Caravaca, gestora d'Acció Social d'Acció contra la Fam a la Comunitat Valenciana. "Els Itineraris d'Emprenedoria Juvenil estan pensats expressament per a aquesta Generació IN que vol invertir la seva situació emprenent un negoci i creant així el seu propi lloc de treball", afegeix Caravaca.
El projecte, que es desenvolupa aquest 2019 i durarà fins al 2020, busca reduir el risc de cronificació en la situació d'atur i l'apatia davant un mercat laboral precari, insegur i mancat d'oportunitats que viu una bona part de la població jove en aquesta província. El projecte està finançat pel Fons Social Europeu, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social, i l'Ajuntament de Castelló de la Plana.
Fuente original del contenido:
CASTELLÓN PLAZA
Castellón Plaza
https://castellonplaza.com/CastellseunealproyectodeemprendimientoparacombatirelestigmadeGeneracinnini
emprendimiento innovación empresas emprendedores ayudas premios financiación formación marketing startups Emprendedurismo negocio autónomos valenciana convocatoria Castellón creación Desarrollo local tendencias empresarial ideas oportunidades motivación proyectos
14/11/2019 11:40 | ricardoACH