Cerrar

es | val   

Conec a Willy Fog

Sergio Ayala

Publicado por paloma
martes, 28 de octubre de 2014 a las 09:20

Resulta que continua havent-hi gent que ho deixa tot per tal de complir els seus somnis. Resulta que, tot i tenint treballs segurs i estant ben posicionats, ho abandona tot i decideix fer una bella bogeria. Resulta que, desoint la gent que té al voltant, té clar un objectiu i fa l'impossible i dirigeix la seua vida en una direcció somniada.

A ell li diuen Juanjo i a ella, Anna Luna, i per ells sent una immensa i covard enveja. Immensa per l’ambiciós del somni, i covard perquè jo no m’atrevisc; no, ara mateix no m’atrevisc. No sé si puc, però no m'atrevisc. Ells se’n van anar a donar la volta al món amb una xicoteta motxilla. Ni més ni menys.

Juanjo i Anna Luna decidiren fa dos anys que havia arribat el moment.

Que ja no volien somniar més i que ho volien intentar (RECONEIXEU AIXÒ, EMPRENEDORS?). Per això decideixen posar terminis als seus somnis i comencen a traçar un pla econòmic de viabilitat (EL QUE NOSALTRES DIRÍEM PLA D’EMPRESA) i arriben a la conclusió que han de renunciar a moltes coses: cadascun d’ells viu en un pis (no són parella) i comencen a viure junts per poder traure diners del lloguer de l’altre pis; decideixen durant un any estalviar el màxim de diners possible renunciant a tot allò que signifique despeses supèrflues, posen data a l'últim dia de comoditat laboral i s’autoacomiaden dels seus llocs de treball... amb tot això conclouen un pla econòmic que resumeixen en una quantitat curiosa: 30 € per a passar cada dia de la seua volta al món, comptant dormir, menjar, desplaçar-se, vestir...

I durant un any duen a terme la seua empresa, visitant més de 20 països, veient coses que nosaltres, els normal, mai veurem, menjant coses que mai menjarem (en alguns casos, gràcies a Déu), coneixent gent meravellosa, gaudint de la llibertat absoluta, de la incertesa de no saber què et passarà demà, on despertaràs i com... en definitiva, donant-li un al·licient increïble a una vida estàndard i pràcticament predeterminada (torne al concepte d'enveja covard).

Però per què vos parle de Juanjo i Anna Luna? Perquè encaixen perfectament, com hem anat veient, en les característiques que defineixen un emprenedor i que defensa esta publicació. L’hem sentit una i mil vegades:

  1. Iniciativa personal i orientació per a l’acció. Ells han fet el que fan els emprenedors: primer somnien, però després fan. No s’han quedat en el primer.
  2. Perseverança. Planificar des d’avui el teu dia a dia, el que serà la teua vida, davant d’un objectiu que s’iniciarà un any després; això és perseverança en majúscules.
  3. Habilitat per a establir metes. És una meta real, possible i mesurable en temps i diners donar la volta al món? Ells han demostrat que sí. Al igual que muntar la teua empresa o planificar trobar treball.
  4. Capacitat per a resoldre problemes. Han tingut molts problemes, i greus: econòmics, de gestió, administratius, a les duanes… Els problemes no es poden evitar, però el que defineix l'emprenedor, al igual que a ells, és la seua capacitat per a donar-los resposta.
  5. Demanar ajuda. I l'han rebuda. En la cerca de patrocinadors (que ha sigut un treball estrictament comercial, com qualsevol emprenedor que busca finançament), en la cerca de llocs per a menjar, dormir o desplaçar-se. Constantment, i el millor de tot és que l’han rebuda.
  6. Aprendre de l’èxit i del fracàs. Davant del fracàs, establir plans alternatius. Als que viatgem molt, especialment amb motxilla, ens solen eixir mal moltíssims plans i tenim moltes pèrdues de temps. Convertir esta situació en una cosa positiva i traure el màxim rendiment a situacions noves és indispensable.
  7. Autoconfiança i seguretat. Crec en el meu projecte? Doncs endavant, sens dubtes, amb passos curts, segurs i mirant bé al meu voltant, però sempre, sempre, cap avant.
  8. Assumir riscos. Juanjo i Anna Luna decidiren deixar-ho TOT per posar en marxa la seua ambiciosa empresa. Van assumir un risc, i en són conscients, i tot i sabent això, decideixen continuar endavant perquè la finalitat ha de ser molt més satisfactòria que la realitat arriscada.
  9. Organització. Factor clau per a la creació de qualsevol empresa i indispensable per a iniciar una volta al món. Són moltes variables a tindre en compte, i en passen totes per estar tot perfectament organitzat i per treballar en equip.
  10. ACTITUD. Fonamental i el més important. L’actitud positiva és la constant que donarà èxit a tots els punts anteriors. Juanjo i Anna Luna desborden simpatia, positivisme i energia. És molt difícil que a persones així els ixen malament les coses.

No hi ha cosa més extraordinària per a mi que aprendre de persones normals, gent com jo, que fan coses extraordinàries. Juanjo i Anna són este tipus de persones que fan coses molt grans des de la normalitat, la humilitat, l’alegria i el positivisme. Si hagueren volgut muntar una empresa, ja la tindrien, si hagueren volgut presentar-se a unes oposicions, ara mateix serien funcionaris de qualsevol cosa, i si hagueren volgut canviar-se de treball, estic segur que ja haurien millorat. Però ells volien una altra cosa, volien una cosa extraordinària. Volien conéixer gent, volien viure experiències, volien albes blancs i capvespres taronges, sabors autèntics i olors netes, volien mullar-se i eixugar-se i riure i tremolar d’emoció. Ells tenien un somni, al igual que tu i que jo, però ells han donat este pas... Quan el donarem tu i jo?

P.D. Vos recomane la seua pàgina web www.vueltaalmundosabrosa.com i espere amb molt de ànsia dues coses: un llibre del viatge i mil conferències que ens ajuden a tots els envejosos covards a donar els passos que no ens atrevim a donar.

3.004 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO