Camines a cegues?
Investigació de mercats
ARIMA CONSULTORIA Y GESTION S.L.
Publicado el miércoles, 22 de junio de 2016 a las 10:31
Parlem constantment del beneficiós que és realitzar investigació de mercats, que és necessari per a la teua empresa, que no has de prendre decisions sense abans analitzar el teu mercat, etc. Però com pot exactament ajudar la investigació de mercats la meua empresa? A continuació t’indique els principals usos del Market Research i com este et podria beneficiar:
Llançament de nous productes
- Informació que ens ofereix:
Demandes i exigències del consumidor potencial sobre el nou producte o servici
Viabilitat, acollida i reaccions sobre el producte o servici
Possibles millores del producte o servici
- Com la podem utilitzar:
Millorar el producte abans de llançar-lo al mercat
- Beneficis per a la teua empresa:
Possible estalvi econòmic d’un llançament de producte sense èxit, amb el conseqüent perjudici d’imatge
Estimació de preus
- Informació que ens ofereix:
Nivell de preus acceptat pels potencials clients
- Com la podem utilitzar:
Establir un preu adequat del nostre producte o servici
- Beneficis per a la teua empresa:
Evitar disminució de demanda per tindre preus massa elevats o massa baixos
Estudi de mitjans
- Informació que ens ofereix:
Hàbits d’ús de mitjans dels clients actuals i potencials
Mitjans publicitaris als quals està exposat el nostre públic objectiu
- Com la podem utilitzar:
Realitzar una estratègia de mitjans adaptada al nostre públic objectiu
- Beneficis per a la teua empresa:
Major efectivitat en l'estratègia de mitjans
Evitar realitzar estratègies de mitjans publicitaris amb baix impacte, amb el conseqüent estalvi econòmic per a la teua empresa
Estudis de satisfacció del client
- Informació que ens ofereix:
Nivell de satisfacció del client
NPS (Net Promoter Score) Nivell de recomanació de la teua empresa
Causes de la satisfacció o insatisfacció del client
- Com la podem utilitzar:
Millorar les accions cap al client per tal d’augmentar la seua satisfacció
Determinar noves accions per augmentar la satisfacció del nostre client
Eliminar les accions que produeixen insatisfacció en el nostre client
- Beneficis per a la teua empresa:
Augmentar la satisfacció dels nostres clients
Augmentar el nivell de recomanació i, conseqüentment, el nivell de vendes
Augmentar la lleialtat dels nostres clients
Estudis de posicionament
- Informació que ens ofereix:
Posició en el mercat respecte als nostres competidors
Identificació de les empreses més competitives
- Com la podem utilitzar:
Identificar errors en l’estratègia de posicionament de la nostra empresa
Orientar la nostra estratègia competitiva
Determinar quines empreses se n’assemblen més a la nostra
- Beneficis per a la teua empresa:
Evitar empitjoraments de posicionament degut al desconeixement
Permetre elaborar una estratègia competitiva efectiva
Anàlisi de la competència
- Informació que ens ofereix:
Estratègies de preu dutes a terme per la competència
Estratègies de promoció dutes a terme per la competència
Estratègies de distribució dutes a terme per la competència
Formes i condicions d’oferir el producte o servici per la competència
Estructura organitzativa dels teus principals competidors
- Com la podem utilitzar:
Conéixer l’oferta existent
Determinar les accions que obtenen més èxit i evitar errors de la competència
Detectar possibles oportunitats de mercat no cobertes
- Beneficis per a la teua empresa:
Diferenciar-te de la competència
Implantar la teua oferta en un nínxol de mercat no cobert
Evitar errors ja comesos i aprofitar el know-how d’altres empreses
Anàlisi del consumidor
- Informació que ens ofereix:
Necessitats no cobertes del consumidor
Preferències, gustos del consumidor
Hàbits de consum, estils de vida, cultura, creences del consumidor
Motivacions de compra del consumidor, extrínseques i intrínseques
- Com la podem utilitzar:
Detectar demandes insatisfetes
Detectar formes de comercialització alternatives
Detectar possibles nous productes o nous usos de productes actuals
Detectar nous canals de distribució i de promoció
- Beneficis per a la teua empresa:
Augment de la cartera de clients en aconseguir una major adaptació a les necessitats del consumidor
Augment del volum de vendes
Augment de la participació en el mercat
Anàlisis causals
- Informació que ens ofereix:
Causes de possibles baixades de vendes
Causes d’empitjorament d’imatge
Causes de disminució de la participació en el mercat
- Com la podem utilitzar:
Evitar les accions que estan provocant mals resultats en la companyia
Realitzar accions que s’haurien de fer per a la millora dels resultats
- Beneficis per a la teua empresa:
Augment de les vendes
Augment de la possibilitat d’internacionalització
Augment de la participació en el mercat
Investigació de tendències
- Informació que ens ofereix:
Tendències de mercat
Tendències de mitjans
- Com la podem utilitzar:
Orientar la nostra estratègia empresarial segons la tendència observada
- Beneficis per a la teua empresa:
Actuar de forma pionera en el mercat i aconseguir avantatges competitius
Anàlisi d’atractiu de mercat
- Informació que ens ofereix:
Atractiu del mercat en el qual ens introduirem
- Com la podem utilitzar:
Determinar si és rendible el nou mercat
Detectar segments de mercat més rendibles
- Beneficis per a la teua empresa:
Menor risc en la introducció al mercat
Selecció correcta del segment de mercat, amb el conseqüent augment de la rendibilitat
Estos són alguns dels usos més comuns pels quals les empreses utilitzen la investigació de mercats, però abasta qualsevol necessitat d’informació que requerisques per a la teua empresa.
Moltes empreses, de totes les grandàries, s’han aprofitat d’esta ciència per tal de potenciar la seua empresa i ho han aconseguit, fins i tot més enllà de les seues expectatives. L’èxit no és casualitat; si no coneixes el mercat, camines a cegues.
22/06/2016 10:31 | LMA