Cerrar

es | val   

Part III. Com aprofitar al màxim una jornada o un esdeveniment de networking?

Autor: Isabel Almagro, formadora i consultora en comunicació i protocol.

III PART – ERRORS A EVITAR EN UN ESDEVENIMENT DE NETWORKING

*Falta de puntualitat: intenta arribar prompte a l’esdeveniment o la jornada de Networking; la impuntualitat és una falta de respecte i, sobretot, tin en compte que com més prompte hi arribes, més fàcil serà localitzar la gent; si no, perds el fil i la dinàmica de l'esdeveniment. Si no arribes a temps per poder presentar-te, la gent no et coneixerà.

*No cuidar la imatge i la etiqueta: l’etiqueta, senzillament, abasta un conjunt de normes, regles i costums que ens permet sortir-nos-en adequadament en els diferents ambients per tal de fer les coses de manera correcta i més fàcil.

Quant a la imatge, ja vam comentar que és la nostra targeta de visita. Tot i que les persones tinguem altres molts valors, la primera impressió és fonamental. La forma de vestir, juntament amb els nostres modals i el nostre comportament, és el reflex que donem de l'empresa o institució a la qual representem o, en cas de treballar pel nostre compte, de la nostra empresa o el nostre projecte empresarial. Segons una dita popular: «Et reben segons et presentes; t’acomiaden segons et comportes».

Així doncs, has de saber on assisteixes: no és el mateix assistir a un còctel al Palace que a una trobada informal d’emprenedors en una cafeteria. Informa’t prèviament de quin és el codi de vestimenta i vés-hi adequadament.

*Intentar vendre en la primera conversa: en el primer contacte, un error greu és intentar vendre en la primera conversa. Això demostra poca preparació, un gran desconeixement de Networking i molta capacitat comercial. El teu objectiu principal és aconseguir contactes nous i iniciar una relació professional per posteriorment convocar una reunió i trobar sinèrgies per a ambdues parts.

*No cuidar la teua presentació: has de ser capaç d’explicar en un minut qui ets, a què et dediques, quina és la teua empresa, quina és la teua activitat, en què destaqueu tu i la teua empresa i, sobretot, què és el que més t'agrada del teu treball. Has de practicar la teua presentació professional perquè siga perfecta, natural, clara, concisa i que desperte l’interés dels teus interlocutors. Les Tècniques de Comunicació són un valor molt demandat en la vida personal i professional.

*Parlar massa i escoltar poc: practica l’escolta activa. Mira l’altra persona als ulls, demostra que li pares atenció assentint o repetint alguna de les seues paraules, no tingues prejudicis i sobretot no li interrompes. La teua millor opció és preguntar i escoltar per saber en quins aspectes pot ser útil un contacte. Escolta per aprendre, no per respondre; no acapares el torn de paraula. Realitza preguntes concretes i directes que t’aporten informació i fes anotacions en la targeta de visita per tindre tota la informació concentrada.

*No cuidar els modals: sé diplomàtic i utilitza la intel·ligència i el tacte en les relacions entre les persones. Evita ser arrogant i petulant. La saviesa no s’imposa, sinó que simplement es manifesta i la resta la perceben.

«Per favor» i «gràcies» són paraules màgiques que ens obrin totes les portes. Somriu quan sol·licites, oferisques o agraïsques un servici o favor.

Utilitza un to de veu baix i ben modulat quan comuniques i transmetes informació; fer-se entendre és la base d’una bona comunicació.

La salutació sempre serà una encaixada amb determinació, ni molt curta ni molt llarga. Cal fermesa; no posar la mà blana ni tampoc estrènyer en excés. La mà s’ha de moure lleugerament (no hem de sacsejar el braç alié) mirant els ulls i amb un somriure.

*No transmetre sinceritat: en una jornada o un esdeveniment de Networking no sigues superficial i no t’acceleres contactant amb un gran nombre de persones recopilant targetes a tot preu, sense aprofundir amb les persones o prestant-los poca atenció. No mentisques ni exageres sobre el teu treball; comparteix la informació que et done l’altra persona, intenta que hi haja reciprocitat.

La sinceritat, el respecte i el sentit comú, units al saber ser i saber estar, humanitzen el tracte social.

*No fer un seguiment dels contactes que s’han fet: un error molt important que has d’evitar és no fer un seguiment dels contactes que has fet; deixar les targetes en un calaix i oblidar-te d'elles seria llançar per la borda totes les gestions que has realitzat durant l’esdeveniment. Intenta no tardar més de vint-i-quatre hores en contactar amb la gent que has conegut. «És de ben nascut ser agraït.»

3.897 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO