Com elaborar una estratègia per a una campanya d’influencers?
Article escrit per Marta Celada de l'empresa BrandManic
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)
Publicado el viernes, 24 de marzo de 2017 a las 13:25
Els influencers han demostrat ser una bona ferramenta per a les marques. A més, estalvien costos, ja que s'ha demostrat que són molt més eficaços que altres canals paid, amb un retornament d'11,69 $ per cada dòlar invertit. Gràcies als influencers pots externalitzar la producció del contingut i arribar a grans audiències molt especialitzades.
Si ens fiquem en la pell d‘una empresa, ja tenim clar que volem fer una campanya amb influencers però... com comencem? En esta entrada us oferirem algunes pinzellades per tal de traçar una estratègia amb instagramers, youtubers, bloggers i la resta de creadors de contingut.
1.- OBJECTIUS
El més important en una campanya d’influencers és centrar un objectiu de campanya, és a dir: què volem aconseguir? Com en qualsevol altra acció de màrqueting, ens podem plantejar objectius estratègics (a llarg termini) o tàctics (a curt termini).
Estos són alguns exemples d’objectius a plantejar:
- Generar awareness sobre un producte (o sobre una promoció, una campanya, l’entrada a un mercat concret, un llançament...).
- Augmentar o millorar la seua presència en línia.
- Dirigir tràfic a una web.
- Crear o augmentar comunitat en xarxes socials.
- Millorar el seu posicionament web.
- Incentivar la venda d’un producte.
- Generar branding o entreteniment.
- Instruir sobre l’ús d’un producte.
- Generar peticions d’informació, registres...
El fet d’establir objectius de campanya ens ajudarà a mesurar l’eficàcia de les accions a través de mètriques com ara el CPM (Cost per Mil Impressions), el CPC (Cost per Clic), el CPF (Cost per Fan), el CPV (Cost per Visualització), etc.
Si es té qualsevol d’estos objectius, els influencers són un bon canal.
2.- TIMING
És rellevant establir un timing de campanya, amb un principi i una fi determinats. Això va molt lligat al punt número 1, ja que en funció dels objectius podem establir una temporalitat de la campanya.
Per exemple, si el nostre objectiu és donar difusió a una promoció que dura dues setmanes, haurem de plantejar els impactes amb influencers dins d’esta temporalitat. No obstant això, si volem construir una comunitat en xarxes socials, haurem d’establir un període que abaste de 3 a 6 mesos.
Dins d’esta temporalitat també podem determinar diferents fases de la campanya, com per exemple una primera fase de creació de contingut, una altra fase de difusió del contingut i una tercera fase d’engagement, generant així una dinàmica de tipus sorteig.
3.- PRESSUPOST
La definició d’un pressupost de campanya ho determinarà tot: la quantitat d’influencers i el seu abast, el nombre de publicacions, tindre accés a uns canals o a uns altres, la temporalitat de la campanya...
Estableix un pressupost coherent i suficient per a l'objectiu que tens en la campanya.
4.- TARGET
Quin grup o quins grups d’audiència vols impactar? Defineix-los tant amb criteris demogràfics com amb criteris qualitatius (estil de vida, hàbits, gustos...).
El target al qual et dirigeixes determinarà el tipus d’influencers i els canals on desenvoluparàs la campanya.
5.- SELECCIÓ D’INFLUENCERS
Ens aventurem en este punt a dir que una bona selecció de l’influencer és el 99 % de l’èxit d’una campanya.
El rellevant és la segmentació de l’audiència; com més qualificada i centrada en un tema estiga, major serà l’èxit de la nostra acció.
Per tant, a l’hora de triar un influencer no et centres només en el volum de la seua audiència, sinó que fes-ho també en l'afinitat que té amb la seua audiència (interaccions i comentaris que genera), en el seu grau d'expertise en un tema i en la qualitat de les seues publicacions.
24/03/2017 13:25 | enperez
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)