El valor de la marca, eina de creixement
Jornada d'APD amb la col·laboració de CEEI Castelló i Nébula
Publicado por AdminCs
jueves, 12 de abril de 2018 a las 08:55
L'Associació per al Progrés de la Direcció (APD) va oferir ahir, dimecres 11 d'abril, amb la col·laboració de CEEI Castelló i l'acceleradora de marques Nébula, un taller sobre el valor que una marca sòlida s'afegeix a una empresa, promovent una diferenciació eficaç i duradora. Sota el títol Com afegir valor amb un bon relat de marca, 40 directius d'empreses de la província han participat a la jornada, dirigida per Concha Baeza i Quique Franco, directora estratègica de Continguts i director estratègic de Nébula a Espanya, respectivament. Representants de sectors tan diversos com la ceràmica, els viatges, les noves tecnologies de la informació o la construcció s'han donat cita a la sala d'actes de CEEI Castelló.
El taller ha estat dissenyat per a comprendre les claus que permeten construir una marca autèntica, amb personalitat i amb capacitat per arribar a la memòria i al cor dels clients reals o potencials. Segons ha explicat Baeza, "ara mateix s'estan donant amb la marca els passos que es van donar fa anys en els àmbits de la qualitat, primer, i de la innovació, després, encara que cal arribar a ordenar aquest procés dins de les empreses". Pel que fa a aquesta evolució, Franco subratlla una diferenciació entre les empreses que s'adrecen directament al consumidor i les que tenen com a clients a altres empreses: "en el cas de les empreses B2B (Business to Business), hem de mirar molt la comunicació interna , com aconseguir que la nostra gent porti la samarreta, com divulgar la marca a nivell intern perquè després s'irradie cap a fora ".
I és que, segons Baeza, "quasi tots els elements que construeixen la marca estan dins de l'empresa: l'has de descobrir i quan és valuosa és quan respon a la realitat de l'empresa, reflecteix la seva pròpia personalitat; és l'empremta que deixes en el teu comprador, proveïdor ... "
Franco destaca, al seu torn, que "necessitem menys empresaris i més visionaris, es troben a faltar", i així mateix argumenta sobre la importància de la reflexió profunda en la pròpia empresa: "el meu interrelació amb l'entorn és molt millor quan sé qui sóc i per a què sóc aquí, i això els passa tant a les persones com a les marques ". Per la seua banda, Baeza explica que les pimes es plantegen la importància de la marca "quan veuen com estan funcionant altres empreses, fins a quin punt la marca de les grans empreses té pes en els seus resultats".
El taller ha estat presentat per Luis Miguel Batalla, tècnic de creació i creixement d'empreses de CEEI Castelló, conjuntament amb Pilar Motero, directora comercial d'APD Llevant.
12/04/2018 08:55 | AdminCs